چاپارخانه

وبلاگ روستای چاپارخانه

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

رئیس جمهور در سفر استانی گیلان به چاپارخانه می‌آیند

رئیس جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر روحانی، طبق برنامه‌ی از پیش اعلام شده صبح روز پنجشنبه برای بازدید از منطقه آزاد انزلی و بندر این شهر، از روستای چاپارخانه عبور می‌کنند.

مقصد پانزدهمین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ها، سفر به گیلان است که فردا (بیست و ششم فروردین ماه) انجام می شود و اقشار مختلف مردم آماده هستند از دکتر روحانی استقبالی شایسته کنند و برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار سرزمین میرزاکوچک خان جنگلی به ثبت برسانند.
رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه و پنجشنبه‌ی هفته پیش رو ۲۶ و ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۳ به گیلان سفر می کنند و اولین برنامه رییس جمهوری، دیدار مردمی با مردم استان است. ورزشگاه شهید عضدی واقع در خیابان نامجو، محل سخنرانی دکتر حسن روحانی است و ایشان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه فردا (چهارشنبه) پس از ورود به استان گیلان در این ورزشگاه سخنرانی می کند.

طبق نیازی که از قبل سنجیده شده، در همه شهرستان ها، وزرا یا معاونان رییس جمهوری حضور یافته و ضمن شرکت در جلسات شورای اداری، پروژه های انجام شده را افتتاح یا کلنگ زنی می کنند. 


سفر رئیس جمهور به چاپارخانه

ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه از منطقه‌ی آزاد بندر انزلی و این شهر استان بازدید خواهند داشت. در همین راستا پیش‌بینی می‌کنیم کاروان ریاست محترم جمهوری جناب روحانی و هیأت همراهان ایشان در نخستین ساعات صبح روز پنج‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه از دهستان چاپارخانه و از جاده‌ی میان روستای چاپارخانه عبور خواهند کرد.

مردم نیز در اماکن عمومی بویژه در قهوه‌خانه‌ها، مشغول گفت‌وگو در مورد نحوه‌ی بیان و بازگو کردن مشکلاتشان به رییس جمهوری هستند که با راهنمایی تعدادی مطلع و آگاه، آنان می‌خواهند به وسیله شماره‌ای که اعلام شده از طریق تلفن، مشکلاتشان را به گوش رییس جمهوری محبوب خود برسانند. در همین راستا شماره تلفن ۱۱۱ (سامد) به عنوان پل ارتباطی بین مردم با مسوولان ۲۴ ساعت قبل از سفر رییس جمهوری و هیأت دولت و همچنین ۲۴ ساعت بعد از سفر، برای طرح مشگلات و پیشنهاد‌های مردمی فعال است.

۱ نظر

النَّظَافَةُ مِنَ الْإِیمَانِ

به خود بیائیم. اینجا چاپارخانه‌ی زیبای ما است؟!! این همه زشتی و زباله که به سیمای زیبا و طبیعت پاک روستای چاپارخانه تحمیل کرده‌ایم، آیا زیبنده‌ی مردم بافرهنگ روستایی اصیل است؟

گوشه‌ای از آلودگی زباله در رودخانه زیبای چاپارخانه

این تصویر گوشه‌ای از رودخانه‌ی زیبای روستای ما، چاپارخانه است! این زباله‌ها در همین روزهای اخیر پس از نوروز ریخته شده و نشان از بی توجهی اهالی و گردشگرانی دارد که به طبیعت و محیط زیست احترام نمی‌گذارند.

مسئولین شورا در حال جمع آوری زباله از حاشیه رودخانه چاپارخانه

در عکس فوق جناب آقایان قدیمی و باقرپور را به اتفاق یکی از همکاران شورای اسلامی می بینیم که چند روز پیش از نوروز مشغول جمع آوری زباله از حاشیه رودخانه‌ی چاپارخانه بودند.

انتقادی اگر هست متوجه‌ی اهالی شریف روستاست که می‌بایست دقت بیشتری در حفظ و نگهداری محیط زیست داشته باشند.

در حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) نقل شده است: النَّظَافَةُ مِنَ الْإِیمَانِ

علی باقر پور رئیس شورا در حال جمع آوری زباله و تمیز کردن حاشیه خانه فرهنگ روستای چاپارخانه

جا دارد در همین جا از زحمات و تلاش‌های سردار باقرپور، ریاست محترم شورای اسلامی روستای چاپارخانه که با تلاش فراوان شخصاً اقدام به نظافت معابر و پاک‌سازی روستا در آستانه‌ی نوروزفاطمی و بهار امسال داشتند، تشکر ویژه داشته باشیم.

زباله‌های رها شده در حاشیه خیابان روستای چاپارخانه

منظره‌ی ناشایست انباشت زباله‌ها کنار خیابان چاپارخانه؛ با وجود سطل زباله در محل.

زباله به جای گل

متاسفانه زباله و آلودگی به‌جای گل در حاشیه خیابان روستا به چشم می‌خورد. اگر به همین رویه ادامه دهیم و برای جلوگیری از ازدیاد زباله و جمع‌آوری به هنگام آن اقدامی عملی نکنیم، خود به دست خود اقدام به نابودی طبیعت روستای زیبا و سرسبزمان کردیم. امید که اینگونه نباشد و بتوانیم با آموزش و همیاری مردمی دامان سبز روستای چاپارخانه را از زباله‌ها پاک کرده و محیط زیست را پاس بداریم و به نصیحت پیامبر معظم اسلام نیز که پیرو دین مبین ایشانیم عمل کنیم. انشالله...


چاپارخانه باهار گول

خیرمقدم نوروزی

چاپارخانه دوس دارم من تِه باهارا
تِــه اون سیفید گـــول ِ آلــوچه دارا
تِـه واشکافته گـولان ِ سورخ و زردا
تِـــه صــئرا و تِـــه جنگل تِـــه رووارا
تِـــه خوررم مَــــردومـان ِ پــور صفایا
چاپارخانه دوس دارم من تِه باهارا

منظره باهاری طبیعت چاپارخانه

نوروز فاطمی مبارک باد

نوروز فاطمی

نوروز ۱۳۹۴ فرا رسید. و جا دارد که این عید سعید باستانی را به همه خوانندگان این صفحه و اهالی مهربان و میهمان‌نواز دهستان چاپارخانه و روستا تبریک گفته و آرزوی سالی پربار و با برکت برای همه، همراهبا شادی و تندرستی داشته باشیم.

فرا رسیدن نوروز در چاپارخانه

ماهی سرخ سفره هفت سین و سبزه در کنار مغازه‌ای در خیابان شهید پور مهمان نواز در روستای چاپارخانه

شورای اسلامی روستای چاپارخانه

آقایان مسعود قدیمی و علی باقرپور از اعضای شورای اسلامی روستای چاپارخانه در حال جمع آوری زباله‌ها از سطح معابر روستا و خانه تکانی چاپارخانه؛ جادارد از دهیار محترم روستا جناب آقای نظمی نیز که در تصویر بالا به دلیل فعالیت در دیگر معابر حضور ندارند و زحمات بسیاری در آستانه نوروز برای پاک‌سازی روستا کشیدند، سپاسگزاری کنیم.

مقام اول مسعود اسدی در مسابقات استانی کونگ فو

تبریک کسب مقام اول کونگ فو استانی مسعود اسدی

جناب آقای مسعود اسدی، کسب مقام اول شما در مسابقات استانی کونگ فو وزن پنجاه و هفت کیلو رده سنی نوجوانان را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می نمائیم.

شورای اسلامی - دهیاری و پایگاه مقاومت چاپارخانه